BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
En spegelbok är en plats att skriva ner tankar och funderingar kring livet och den väg man har valt. Genom att lära känna sig själv tar man ansvar för sitt eget liv och de val man gör, och kan välja annorlunda än man gjort tidigare.

Se inte tillbaka på gjorda val med ånger. Välj istället att lära dig av misstagen, och ta ansvar för ditt liv.

torsdag 15 januari 2009

Gott nytt!

Ett nytt, fräscht år. 


Hjulet snurrar vidare, mot imbolc. Inför denna reningens och ljusets högtid har jag rensat min blogg, raderat alla gamla inlägg och städat upp designen lite grann.

Enklare, ljusare... Samma människa vid tangentbordet, men andra ord. Kanske. 

Jag ser en trind, gyllene sol vila vid grantopparnas skälvande spetsar och hans milda leende värmer långt in i hjärtat. Ännu vilar guden och samlar sina krafter... Milda vinterdagar smakar luften vår och vildglädje, men jag vill nog njuta av vinterkrispig kyla lite till. 

Jag är trött ända in i själen och längtar vila. Liksom naturen behöver också jag vila i vintermörkrets dvala, samla mina krafter och tankar. 

1 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Känner också behovet av att vila och rensa. Imbolc känns välkommet nu.